Izbirni predmeti
KAJ SO IZBIRNI PREDMETI
Izbirni predmeti so način prilagajanja osnovne šole individualnim razlikam in interesom učencev. So priložnost, da učenci ob lastni izbiri teh predmetov poudarijo in razvijajo svoje močne strani in sposobnosti ter se pri njih dokažejo.KOMU SO NAMENJENI
Izbirni predmeti so vključeni v predmetnik tretjega vzgojno-izobraževalnega obdobja, torej v 7., 8. in 9. razred. Šola mora ponuditi pouk najmanj treh izbirnih predmetov iz družboslovno-humanističnega sklopa in najmanj treh iz naravoslovno-tehničnega sklopa. V okviru družboslovno-humanističnega sklopa mora šola ponuditi pouk tujega jezika, nekonfesionalni pouk o verstvih in etiki ter pouk retorike.ŠTEVILO UR IZBIRNIH PREDMETOV IN IZVAJANJE
Pouk izbirnega predmeta je na urniku eno uro na teden, razen izbirnega tujega jezika, ki je na urniku dve uri na teden. Nekatere vsebine (npr. turistična vzgoja, šport za sprostitev, šport za zdravje) lahko tečejo izjemoma tudi strnjeno izven rednega urnika (ogledi, izleti …).Če učenec izbere tuj jezik, ki je dve uri tedensko, pomeni, da je izpolnil obvezno izbiro.
OBVEZNA IZBIRA IN OCENJEVANJE
Obisk pouka izbirnih predmetov je obvezen, predmeti se ocenjujejo s številčnimi ocenami od 1 do 5. Če je učenec izbral dva izbirna predmeta, bosta ocenjena oba in obe oceni vpisani v spričevalo. Če je učenec izbral tri predmete, bodo prav tako ocenjeni vsi trije, vse tri ocene bodo vpisane v spričevalo. Učenec napreduje v naslednji razred le v primeru, da ima vse predmete, torej tudi izbirne, ocenjene s pozitivno oceno.Učenec lahko izbere tri predmete oziroma tri ure tedensko, če s tem soglašajo starši.
IZJEMA
V šolskem letu lahko izvajamo 9 izbirnih predmetov glede na število učencev v 7. 8. in 9. razredu. Izbor dveh ur izbirnih predmetov je obvezen, razen v primeru obiskovanja glasbene šole. Učenec, ki obiskuje glasbeno šolo z javno veljavnim programom, mora dostaviti potrdilo o vpisu za naslednje šolsko leto. Ocena iz glasbene šole se učencu ne vpiše v spričevalo.ZAMENJAVA PREDMETA
Učenci se v skupine izbirnih predmetov razvrstijo do začetka novega šolskega leta. V septembru lahko skupino še zamenjajo, vendar le pod pogojem, da je v skupini, kamor želijo, še prostor, in da se urnik nove skupine sklada z urnikom učenca. Od oktobra dalje prestopi niso več možni.POMEMBNO PRI IZBIRI PREDMETOV
Predmeti so vezani na razred, kar je potrebo pri izbiri upoštevati.Izbrani predmet lahko učenec obiskuje le enkrat v času šolanja.
Pri izbiri predmetov, ki so triletni (npr. nemščina) mora učenec začeti s prvim (npr. nemščina I.) in nato v naslednjem šolkem letu izbere naslednjega (npr. nemščina II).
POSTOPEK IZBIRE
Izbor bo potekal med 1. 4. 2025 in 18. 4. 2025 preko aplikacije LoPolisPro. Dodatna navodila bodo posredovana naknadno. Izvajali se bodo predmeti, kjer bo največ prijav, zato pri izboru priporočamo, da označite še rezervni predmet.PONUDBA IZBIRNIH PREDMETOV ZA ŠOLSKO LETO 2025/2026
Ime predmeta | Razred / izvajalec |
---|---|
Nemščina I | 7., 8., 9. razred |
Nemščina II | 8., 9. razred |
Nemščina III | 9. razred |
Retorika | 9. razred / Tea Berkovič Škof |
Verstva in etika I | 7., 8., 9. razred / Tanja Urek |
Izbrani šport- odbojka | 7. razred / Jaka Šket |
Šport za zdravje | 8., 9. razred / Jaka Šket |
Sonce, Luna, Zemlja |
7., 8., 9. razred / Dragica Vraćun |
Ansambelska igra | 7., 8., 9. razred / Metka Babič |
Gledališki klub | 7., 8., 9. razred / Tea Berkovič Škof |
Šolsko novinarstvo | 7., 8., 9. razred / Tea Berkovič Škof |
Življenje človeka na Zemlji | 8. razred / Martina Polanec Zadravec |
Kaj nam govorijo umetnine |
7., 8., 9. razred / Martina Polanec Zadravec |
Turistična vzgoja | 7., 8., 9. razred / Katja Povše |
Poskusi v kemiji | 8., 9. razred / Maja Haler |
Sodobna priprava hrane | 7., 8., 9. razred / Maja Haler |
Projekti iz fizike in tehnike | 9. razred / Dragica Vračun |
Urejanje besedil | 7., 8., 9.razred / Anton Zupet |
Francoščina I | 7., 8., 9.razred/ Petra Vovčko Krošelj |
Življenje, upodobljeno v umetnosti | 7., 8., in 9. razred / Martina Polanec Zadravec |
OPIS PREDMETOV
- Izbrani šport - odbojka
- Tip predmeta: enoletni za 7.r. , 35 ur letno, izvajalec Jaka Šket
Pri tem izbirnem predmetu bodo učenci nadgradil cilje enega športa, ki so jih osvojili pri rednih urah športa. Razvoj gibalnih in funkcionalnih sposobnosti pri izbranem športu nadgrajujejo tehnična in taktična znanja izbranega športa ter spoznavanje pravil in pomena ter vpliva redne športne vadbe na organizem. Utrdili bomo zgornji in spodnji odboj ter spodnji servis. Spoznali pa nove odboje pri odbojki: zgornji odboj v skoku (element napada), zgornji servis, napadalni udarec in blok. Skozi različne tekmovalne situacije, bodo učenci spoznavali razmerja in vloge znotraj svoje ekipe in v odnosu do nasprotnih igralcev ter elemente športnega obnašanja.
- Šport za zdravje
- Tip predmeta: enoletni za 8. in 9.r, 35 ur letno, izvajalec Jaka Šket
Učenci se bodo seznanili z raznovrstnimi vsebinami kot nadgradnjo športnega programa. Podrobno bodo spoznali igre z žogo ter se seznanili s teoretičnimi in taktičnimi elementi iger (nogomet, odbojka, košarka). Program predmeta je namenjen tudi vsebinam, s katerimi lahko vplivamo na zdravje in dobro počutje, kamor sodijo tudi splošna kondicijska priprava in atletika. Učenci bodo razvijali gibalne in funkcionalne sposobnosti, osvajali različna športna znanja (igre z žogo, plezanje), seznanjali se bodo s teoretičnimi vsebinami, prijetno doživljali šport, naučili se bodo spoštovati pravila športnega obnašanja, spodbujati sodelovanje in zdravo tekmovalnost ter oblikovati odgovoren odnos do lastnega zdravja. Učenci bodo 2x izvedli tudi kolesarjenje po označeni poti. - Nemščina I., II., III
- Tip predmeta: triletni za 7. , 8. in 9. razred, 70 ur letno
Nemščina I. - 7. do 9. razred
Nemščina II. - 8. do 9 razred (če je učenec že imel nemščino I.)
Nemščina III - 9. razred (če je učenec že imel nemščino II)
Nemščina je triletni izbirni predmet z dvema urama tedensko.
V današnjem času je zaradi bližine nemško govorečih držav in zaposlitvenih možnosti, ki jih ponuja Evropska unija, znanje tujega jezika vse bolj dragoceno in potrebno. Zato se učenci pri pouku srečujejo z različnimi situacijami in temami iz vsakdanjega življenja. Naučijo se predstaviti sebe, svojo družino, povedati, kje in kako živijo, kaj radi počnejo, katere hišne ljubljenčke imajo … Znajo se orientirati v mestu, predstaviti svoj kraj in šolo. Naučijo se naročati hrano in pijačo, povedati, kam gredo na počitnice, rezervirati hotel in podobno. Novih besed se učijo postopoma, hkrati pa spoznavajo jezikovne zakonitosti ter sestavljanje besedil. Učenci se poskušajo navaditi čim bolj samostojno in sproščeno pogovarjati v tujem jeziku. - Francoščina I
- Tip predmeta: triletni, v 7. 8. in 9. razredu, 70 ur letno, izvajalka: Petra Vovčko Krošelj
Predmet je namenjen učencem 7., 8. in 9. razreda.
Francoski jezik je eden izmed vodilnih jezikov v Evropski uniji, v njem komunicirajo diplomati, državniki, gospodarstveniki, zato bo potreba po znanju francoščine v prihodnosti vedno večja. Znanje francoskega jezika nudi ne le širše možnosti pri študiju in poklicnem življenju, temveč učenca tudi osebnostno bogati, saj mu odpira vrata v eno najzanimivejših in najbogatejših kultur sveta: v francosko umetnost, literaturo, glasbo, film, modo, kulinariko.
Predmet je namenjen učencem, ki se prvič srečajo s francoskim jezikom. S sodobnim načinom obravnave tematskih sklopov (interaktivne računalniške naloge, komunikacijski dialogi, družabne igre, video posnetki itd.) učenci spoznavajo teme iz vsakdanjega življenja na zelo preprost in igriv način. Naučijo se pozdraviti, se predstaviti, opisati sebe in svoje družinske člane ter svoj dom. Naučijo se šteti ter naročiti hrano in pijačo, opisovati živali, se pogovarjati o šoli, televiziji, prostem času, vremenu. Pri urah spoznavajo tudi dežele francoskega govornega področja. Pouk francoskega jezika je popestren s poslušanjem in petjem francoskih pesmi (Zaz itd.), z ogledi francoskih filmov (Asterix et Obelix itd.), branjem zanimivih kratkih zgodb ter z ustvarjanjem in pokušanjem francoskih slaščic (npr. les crêpes – palačinke). - Turistična vzgoja
- Tip predmeta: enoletni za 7. do 9. razred, 35 ur letno, izvajalka Katja Povše
Temeljni namen predmeta je vzgoja učencev za pozitivni odnos do turizma in turistov. Učencem naj bi vzbudil zanimanje za turizem kot možno področje njihovega prihodnjega poklicnega ali ljubiteljskega dela ter jih motiviral za pridobivanje znanja o turizmu kot družbenem gibanju in perspektivni gospodarski dejavnosti v domačem kraju, širši okolici in državi ter za spoznavanje, ohranjanje in premišljeno izkoriščanje naše naravne in kulturne dediščine, ki je oblikovala našo istovetnost in razpoznavnost.
Ker turizem ni enovita stroka, ampak družbeno gibanje, zanimivo za več strok, so v zasnovi predmeta združeni geografski, etnološki, zgodovinski, družbeni in ekonomski vidiki turizma.
Učenci pri izbirnem predmetu turistična vzgoja:
• na primeru domačega kraja spoznavajo turizem kot spreminjajoč se razvojni pojav, družbeno gibanje in gospodarsko dejavnost, pomembno za razvoj Slovenije;
• seznanijo se z osnovami za razvoj turizma v domačem kraju (pokrajini) in v Sloveniji;
• spoznavajo in vrednotijo naravne, družbene, gospodarske in politične osnove za razvoj turizma, zlasti naravno in kulturno dediščino v domačem okolju in v Sloveniji, in ob tem pridobivajo nacionalno samozavest in ponos;
• odkrivajo in vrednotijo tiste sestavine življenja v domačem kraju in regiji, ki bi lahko obogatile obiskovalce in tudi njih same;
• se vključujejo v turistično življenje domačega kraja in pri tem spoznavajo ljudi in ustanove, ki se ukvarjajo s turizmom in živijo od njega;
• spoznavajo turistične poklice in možnosti zaposlovanja v turističnih dejavnostih ter razvijajo sposobnosti za opravljanje najrazličnejših del v turizmu;
• spoznavajo načine pridobivanja in posredovanja informacij v turizmu in o turizmu;
• spoznavajo turistično društveno dejavnost in se pripravljajo za sodelovanje v turističnem društvu;
• razvijajo sposobnost kulturnega komuniciranja in javnega nastopanja. - Sodobna priprava hrane
- Tip predmeta: enoletni za 7., 8., 9. razredu, 35 ur letno (izvedba v primeru praktičnega pouka v strnjeni obliki), izvajalka Maja Haler
Pri predmetu Sodobna priprava hrane bomo:
- spoznali, da morajo hranljive snovi, ki jih vsebujejo naši celodnevni obroki, ustrezati potrebam organizma.
- spoznavali tehnološke postopke priprave jedi z vidika ohranjanja hranilne vrednosti (delo v učilnici gospodinjskega pouka)
- ocenjevali in spreminjali kuharske recepte v smislu priprave zdrave hrane in na osnovi teh pripravili zdrave obroke.
- razvrščali hrano po sestavi in preučevali potrebe po določenih hranilih, računali kalorijske vrednosti živil in analizirali o posledicah prekomernega oz. zmanjšanega vnosa določenih hranil.
- spoznavali in oblikovali bomo dobre prehranske navade, preučevali lastne prehranske navade in razvijali odgovornost do lastnega zdravja.
- spoznali bomo pomen varne in kakovostne prehrane za normalno delovanje organizma
- ogledali si bomo živilsko predelovalni obrat v bližini Brežic
- se mogoče udeležili kakšnega kuharskega tekmovanja. - Projekti iz fizike in tehnike
- Tip predmeta: enoletni, za 9. razred, 32 ur, izvajalka Dragica Vračun
Izbirni predmet Projekti iz fizike in tehnike je v predmetniku 9-letne osnovne šole umeščen v 9. razred z 32 urami. Pouk fizike je v osnovni šoli dostikrat zelo abstrakten. Velik del učencev in učenk pa potrebuje za uspešno razmišljanje stik s konkretno situacijo.
Vsestranska uporaba tehnike v vsakdanjem življenju omogoča uporabo vsakomur dostopnih tehničnih pripomočkov za preverjanje zakonitosti fizike. Pri tem naj bi jih vodil opisan predmet. Poudarek fizike v osnovni šoli bi moral biti na spoznavanju pojavov in manj na njihovem računskem obravnavanju. Idealno je torej fiziko poučevati skozi delo na projektih, kar predlaga pričujoči predmet. Ti projekti so lahko enourni demonstracijski poskusi, ki jih izvaja učitelj v sodelovanju z učenci, lahko pa so tudi večtedenski projekti s terenskim delom, zbiranjem gradiva v knjižnicah, pri ljudeh, ki so se ukvarjali z določeno problematiko, v muzejih, na spletnih straneh itd. V ta sklop najlaže vključimo pedagoške novosti in poskuse, ki jih pri rednem pouku za vse učence teže opravičimo in tudi realiziramo. Pomagamo si tudi z računalnikom, običajnimi laboratorijskim instrumentarijem in izdelki široke porabe. - Sonce, Luna, Zemlja
- Tip predmeta: enoletni,za 7., 8. in 9. razred, 35 ur, izvajalka Dragica Vračun
Izbirni predmet zadosti potrebi mladega človeka, da raziskuje svoj položaj v svetu glede na relacijo: jaz – neposredno okolje, jaz – Zemlja, Zemlja – Sonce.
- Predstaviti način sklepanja, ki je skupen vsem naravoslovnim znanostim,
- zahteva strpnost in dopuščanje alternativ pri sklepanju,
- poudarja pomen kritičnosti pri razlagi opažanega.
Učenci:
- načrtujejo in izvajajo preprosta opažanja,
- razvijajo sposobnost abstraktnega mišljenja,
- razvijajo sposobnost za samostojno učenje s pomočjo različnih virov: revij, računalnika, učbenikov…
Izbirni predmet je enoleten in je primerne za učence 7., 8. in 9. razreda.Vsi zgoraj opisani predmeti bodo učencem pomagali pri učenju in razmišljanju naravoslovnih predmetov in pojavov v okolici. Več informacij o vsebini posameznega predmeta si lahko preberejo na spletnih straneh ministrstva za šolstvo. - Poskusi v kemiji
- Tip predmeta: enoletni za 8. razred, 35 ur, izvajalka Maja Haler
Izbirni predmet poskusi v kemiji se povezuje s predmetom kemija v 8. in 9. razredu in tudi s predmetom naravoslovje v 7. razredu. Predstavlja nadgradnjo navedenih predmetov. Predmet obsega 35 ur.
Nekaj vsebin in aktivnosti iz predmeta poskusi v kemiji:
- Izvajanje različnih eksperimentov v obliki demonstracije učitelja/učenca ali eksperimentalnega dela učencev;
- prispevki pomembnejših kemikov k znanosti njihov vpliv na razvoj kemije;
- simboli za označevanje nevarnih snovi in škodljivi učinki;
- zaščitna sredstva (rokavice, očala, halja), zaščitna oprema (zaščitni zaslon, digestorij) in omarica za prvo pomoč;
- laboratorijski red in varno ravnanje z laboratorijsko steklovino in priborom ter varno delo (varno segrevanje, varno vonjanje itd.);
- prva pomoč pri nesrečah z jedkimi, vnetljivimi in strupenimi snovmi.
- izdelava stenskih plakatov;
- zbiranje embalaže iz vsakdanjega življenja s simboli za označevanje nevarnih snovi;
- poimenovanje in funkcija osnovne laboratorijske steklovine;
- laboratorijske tehnike in operacije (segrevanje in delo s steklom, tehtanje, merjenje gostote, filtriranje...). - Kaj nam govorijo umetnine
- Tip predmeta: triletni za 7., 8. ali 9. razred, 35 ur, izvajalka Martina Polanec Zadravec
Popeljala vas bom v svet umetnostnih spomenikov od pradavnine do današnjih dni. Spoznavali boste umetnost in kulturo domačega kraja ter širšega okolja na primeru konkretnih del. Preko seznanjanja z umetnostjo domačega okolja si boste učenci oblikovali narodno zavest in samospoštovanje.
Učenci boste pridobljeno znanje predvsem praktično izražali. poustvarjali boste mitološke zgodbe, izdelovali replike umetnostnih del, se preizkusili v pisanju hieroglifov, kitajskih pismenk ter pisanju z gosjim peresom, si ogledali dokumentarce o posameznih umetnostnih obdobjih, si ogledali zgodovinske filme…
Pri predmetu načrtujem ogled Narodne galerije v Ljubljani in Galerije Božidarja Jakca v Kostanjevici.
- Šolsko novinarstvo
- Tip predmeta: enoletni za 7., 8 in 9. razred, 35 ur(32), izvajalka Tea Berkovič Škof
Pri izbirnem predmetu šolsko novinarstvo učenci razvijajo in poglabljajo znanja, pridobljena pri predmetu slovenščine. Navezuje se na tradicijo osnovnošolskih novinarskih krožkov in uredništev šolskih glasil. Predmet ponuja tudi možnosti raziskovalnih dejavnosti na področju slovenskega jezikoslovja in ljudskega izročila. Učenci pri praktičnem delu z besedili sprejemajo in tvorijo neumetnostna besedila ter se usposabljajo za ustvarjalno in kritično sprejemanje publicističnih besedil. Učenci iščejo, berejo in analizirajo različne članke v časopisih in revijah, pišejo članke na teme, ki jih zanimajo. Pripravljajo in izdajajo šolski ali razredni časopis. Spoznavajo delo novinarjev. Učenci se seznanijo z besedilnimi vrstami: vest, poročilo, reportaža, anketa, intervju, komentar, članek, ocena ter jih tudi sami pišejo. Izpopolnjujejo tudi znanje slovenskega jezika.
Pouk poteka eno uro na teden (na leto 35 ur) v obliki pogovorov, skupinskega dela in tudi na terenu.
Učenci, ki bodo prijavljeni na izbirni predmet šolsko novinarstvo, bodo lahko sodelovali pri uredniškem odboru šolskega časopisa.
- Gledališki klub
- Tip predmeta: enoletni za 7., 8 in 9. razred, 35 (32) ur, izvajalka Tea Berkovič Škof
Gledališki klub je izbirni predmet, ki nagovarja igralca v vsakem od nas. Učenci in učenke, sodelujoči v gledališkem klubu, pridobijo globlji vpogled v dejavnosti, ki pripomorejo, da je ogled gledališke predstave doživetje, kot smo ga navajeni. Predmet je namenjen učencem 7., 8. in 9. razreda, traja eno uro tedensko in je enoleten.
Učenci imajo možnost pokukati v zakulisje nastanka gledališča, spoznati različne vrste gledališča, se preizkusiti v različnih izrazih igre (mimika, pantomima, improvizacija ipd). Spoznajo delo dramaturga, režiserja, kostumografa, scenografa, scenskega delavca in delo drugih poklicev ter kako in v kolikšni meri vsak od njih prispeva k postavitvi dramskega dela na oder. Razumejo strokovne gledališke izraze (oder, parter, loža, bralna vaja, premiera, ponovitev, rekvizit, abonma, za izven ipd). Preizkusijo se v pisanju kratkih dramskih besedil ali v predelavi pesemskega ali proznega dela v dramsko. Preizkusijo se kot igralci. Naučijo se nastopati pred občinstvom, gibanja na odru, pravilnega in interpretacijskega govora. V gledališču si ogledajo dramsko vajo ali gledališko predstavo, jo razčlenijo in kritično ocenijo.
V okviru izbirnega predmeta bomo pripravili gledališko predstavo ter si kakšno predstavo odšli tudi ogledat. - Življenje človeka na Zemlji
- Tip predmeta: enoletni za 8. razred, 35 ur, izvajalka Martina Polanec Zadravec
Izbirni predmet ŽIVLJENJE ČLOVEKA NA ZEMLJI dopolnjuje vsebine iz rednega predmeta geografije. Poudarek predmeta je na spoznavanju odnosa med človekom in naravo ter odvisnost človeka od nje. Učenci boste podrobneje spoznavali življenje človeka na različnih območjih na Zemlji, kjer so pogoji za življenje drugačni kot pri nas.
VSEBINA:
1. Tropski deževni gozdovi na Zemlji
2. Puščavski in polpuščavski svet, sožitje človeka in narave
3. Monsunska območja – najgosteje naseljena območja na Zemlji
4. Življenje na potresnih območjih
5. Vulkanizem in človek
6. Človek in gorski svet
7. Narava in življenje ljudi v polarnih območjih
8. Izbirne vsebine: sredozemska območja, življenje v mestu in na podeželju… preizkusili se bomo v znanju iz geografskega tekmovanja, sodelovali bomo v projektih - Ansambelska igra
- Tip predmeta: enoletni v 7., 8., 9. razredu, čas: 35 ur letno / 1 ura tedensko, izvajalka: Metka Babič
Ta glasbeni izbirni predmet je primeren za učence, ki jih zanima spoznavanje glasbenih del in izvajanje glasbe v obliki petja, gibanja in igranja na Orffova tolkala, blok flavto ter na ljudska, elektronska in klasična glasbila.
Znanje o glasbi in glasbilih, ki so ga učenci usvojili pri dosedanjih rednih urah pouka bodo nadgradili. Ob igranju znanih odlomkov iz glasbenih del svetovnih skladateljev bodo utrdili simbole v partituri in urili motoriko ter koordinacijo gibov. Navajali se bodo na estetsko izvajanje že napisane skladbe, oblikovali bodo glasbo in druge glasbene vsebine, ob tem pa se bo vsak lahko poskusil tudi v samostojnem komponiranju oziroma skladanju glasbe.
Učenci bodo pri predmetu spoznali različne glasbene sloge, zvrsti in žanre ter se ob tem navajali na zbrano poslušanje in spremljanje obsežnejših glasbenih del. Med šolskim letom bo organiziran obisk glasbene prireditve, ki jo bodo glasbeno analizirali, se o njej pogovorili in se tako navajali tudi na zbrano poslušanje in selektivno izbiranje medijskih glasbenih programov. S svojim igranjem se bodo predstavili na različnih glasbenih nastopih v šoli in kraju. - Računalništvo - urejanje besedil
- Čas: 35 ur letno / 1 ura tedensko/ lahko se izvaja v strnjeni obliki, izvajalec Anton Zupet
Računalništvo je naravoslovno-tehnični izbirni predmet, ki ga učenci in učenke devetletne osnovne šole lahko izberejo v tretji triadi, to je v 7., 8. in/ali 9. razredu.
Predmet je razdeljen na tri sklope:
· urejanje besedil, ki se učencem ponudi, ko izberejo predmet prvič,
· multimedija, ki se ponudi pri drugi izbiri in
· računalniška omrežja, ki se ponudi, ko učenci izberejo predmet tretjič.
V predmetu se teorija poznavanja osnovnih zakonitosti računalništva prepleta z metodami neposrednega dela z računalniki in z njimi povezano informacijsko tehnologijo. To omogoča, da učenci in učenke pridobijo tisto računalniško pismenost, ki je potrebna za odličnost.
Pri izbirnem predmetu RAČUNALNIŠTVO - UREJANJE BESEDIL pridobijo učenci in učenke osnovna znanja, ki so potrebna za razumevanje in temeljno uporabo računalnika. Pridobijo si tista temeljna znanja računalniške pismenosti, ki so potrebna pri nadaljnjem izobraževanju in vsakdanjem življenju.
Predmet je ciljno naravnan. Pri predmetu računalništvo-urejanje besedil učenke in učenci:
· spoznajo osnovne pojme računalništva;
· spremljajo razvoj računalniške tehnologije;
· pridobijo temeljna znanja, spretnosti in navade za učinkovito in uspešno uporabo sodobne računalniške tehnologije;
· razvijajo sposobnosti za učinkovito in estetsko oblikovanje informacij;
· pridobivajo sposobnosti samostojnega reševanja problemov;
· bogatijo svoj jezikovni zaklad in skrbijo za pravilno slovensko izražanje.
Učenci in učenke, ki izberejo izbirni predmet računalništvo-urejanje besedil ne potrebujejo računalnika doma, ne potrebujejo predhodnega poznavanja računalnika in pri pouku delajo samostojno ob računalniku. - Verstva in etika I
- Tip predmeta: triletni (učenec ga lahko izbere tudi za eno leto), 7. do 9. razred, 35 ur letno, izvajalka Tanja Urek
Verstva in etika nudi učencem možnost, da razširijo svoje znanje, ki ga o verstvih in etiki dobijo pri obveznih predmetih.
Verstva in verske tradicije so vpete v zgodovino kultur in civilizacij, ki so jih oblikovale. Posebej pomembno je praznovanje krščanstva, ki je sooblikovalo našo civilizacijo in kulturo. Naraščajoča odprtost in povezanost sveta omogočata boljše poznavanje drugih kultur in verstev, svobodno gibanje ljudi pa zahteva vzajemno spoštovanje med ljudmi različnih verskih nazorov.
Predmet obravnave je obravnavanje verstev v svetu (svet, verstva sveta – svetovi verstev) in njihova raznolikost, izhajamo pa iz verstva našega okolja in se sprašujemo po njegovih značilnosti. Na ravni konkretnih življenjskih vprašanj se ukvarjamo tudi z vprašanjem različnosti vzorov in vzornikov, iščemo enkratnost oz. identiteto, hkrati pa se oziramo po različnosti naše okolice in jo tudi sprejemamo takšno, kot je. Pozornost namenimo tudi nasilju, ki izhaja iz nesprejemanja različnosti, le-ta pa je pomembna za sožitje med ljudmi.
Aktivnosti
Izdelava plakatov in seminarske naloge s pomočjo knjižnih virov in medmrežja na temo enega izmed svetovnih verstev. - Retorika
- Tip predmeta: enoletni za 9. razred, 32 ur letno, izvajalka Tea Berkovič Škof
Retoriki kot obveznemu izbirnemu predmetu je namenjenih 32 ur letno ali 1 ura tedensko v
9. razredu. Učenci in učenke spoznavajo: kaj je retorika, zakaj se je koristno učiti retorike, etiko dialoga, kaj je argumentacija, razliko med dobrimi in slabimi argumenti, nastanek in zgodovinsko retoriko.
Razumejo, kako lahko oblikujejo prepričljive govore in kako pomembni so za uspešno prepričevanje značaji (govorca) in strasti (poslušalcev).
Učenci in učenke se učijo javnega nastopanja in izražanja svojih stališč ter učinkovitega prepričevanja in argumentiranja.
Sorodne vsebine